خبر و گزارش کتاب‌گرد

به چهارمین دوره‌ی اهدا و نذر کتاب بپیوندید

۱۰ اسفند ۱۳۹۴
نذر کتاب

این روزها فصل خانه‌تکانی است و کتابخانه و انباری هم احتمالاً جزو مقاصد خانه‌تکانی هستند، اگر در خانه‌تکانی به کتاب‌های قدیمی و خوانده‌شده رسیدید، دورشان نریزید، آن‌ها را هدیه کنید. چهارمین دوره‌ی نذر و اهدای کتاب، ۱۲ و ۱۳ اسفند در باشگاه دانشجویان تهران برگزار می‌‏شود و کتاب‌‏های شما هم می‌‏توانند جزوی از این طرح نیکوکارانه باشند.

نذر کتاب می‏خواهد تا کتاب‎هاب خوانده‌شده به جای خاک‌خوردن در گوشه‌ی کتابخانه و انباری، برسد به دست کسانی که با وجود این که به مطالعه علاقه‌مند هستند، کتاب کافی در دسترس‌شان نیست. روستاها و کتابخانه‌های روستایی، سازمان‌های مردم‌نهاد، مؤسسات حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و حتا دانشگاه‌های کوچک شهرستان‌ها یا کانون‌های اصلاح و تربیت، مقصد کتاب‌هایی است که در «نذر و اهدای کتاب» اهدا خواهند شد. هدف این طرح رساندن کتاب‌ها به جایی است که به آن‌ها نیاز است؛ جایی که خواننده‌ی علاقه‌مند وجود دارد، اما کتاب کم است.

«نذر کتاب» در سه دوره برگزار شده و در این سه دوره، بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب و نشریه به روستاها، مراکز خیریه و کتابخانه‎ها در بیش از ۳۰ استان کشور ارسال شده است. در دوره‌ی پیش، کتاب‌ها‏ی رده‌ی بزرگسال نیز برای تجهیز کتابخانه‌های زندان‌ها به زندان‌ بزرگ تهران، رجایی‌شهر، قزل‌حصار و کانون اصلاح و تربیت هم فرستاده شد.

در طرح «نذر و اهدای کتاب»که به یاری گروهی از جوانان، در روزهای چهارشنبه و پنج‎شنبه (۱۲ و ۱۳ اسفند) در «باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران» خیابان ۱۶ آذر، نبش خیابان ادوارد براون برگزار می‌شود، همه جور کتاب و نشریه‌ای جمع‌آوری می‌شود؛ کتاب‌های نو، دست دوم و متعلق به هر حوزه و رده‌ی سنی. کتاب‌ها در این‌جا دسته‌بندی و تقسیم می‌شوند و بر اساس موضوعی که دارند، به جایی فرستاده می‌شوند که بیشترین خواننده را داشته باشند. بنابراین شما هم می‎توانید در نذر کتاب شرکت کنید و دانایی هدیه بدهید.

پ.ن
متن ارسالی از برگزارکنندگان

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

۲ نظر

  • Reply ناهيد مهريزي ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    سلام، من این پست را برای شصت نفر از همکارانم در اداره ارسال کردم. از مطالبتان خیلی استفاده می کنم. هر روز صبح وقتی کامپیوترم را روشن می‌کنم ، اول سایت شما را می خوانم. ممنونم

    • Reply خوابگرد ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

      از نظر لطف شما و محبت‌تام ممنون ام.

    شما هم نظرتان را بنویسید

    Back to Top