جایزه‌ی بهرام صادقی نقد و نظر

نقدنامه‌ی آثار برگزیده‌ی دومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی

۱۰ خرداد ۱۳۹۵
نقدنامه‌ی آثار برگزیده‌ی جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی

دومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی در نیمه‌ی دوم سال ۱۳۹۴ در سایت خوابگرد برگزار شد. ۹۰۱ داستان‌نویس فارسی‌زبان در این مسابقه شرکت کردند. هیئت انتخاب، شامل فرشته احمدی، رضا شکراللهی و محمدحسن شهسواری، بیست اثر بهتر را برای داوری شدن در مرحله‌ی نهایی برگزیدند. در این مرحله، داوران جایزه، شامل خانم فرشته احمدی و آقایان حسین پاینده و حسین سناپور و محمدحسن شهسواری، سه اثر برترِ جایزه و چهار اثر شایسته‌ی تقدیر را معرفی کردند.

نقدنامه‌ی بهرام صادقی

برای دریافت نقدنامه روی تصویر بالا کلیک کنید.

نقدنامه‌ای که پیش رو دارید، حاوی متن بیست اثر برگزیده و نقد مختصرِ آموزشی دو نفر از داوران، خانم فرشته احمدی و آقای محمدحسن شهسواری، بر این داستان‌هاست. معیارهای بررسی آثار را این دو نویسنده و منتقد ارجمند در بخش نخست کتاب آمده است. پس از خواندن مباحث تئوریک، نخست متن کامل هر داستان پیش روی شماست و پس از آن، نقد و بررسی آن داستان. لازم است بگویم که ترتیب داستان‌ها بر اساس الفباست و متن داستان‌ها بی هیچ ویرایش و دخل و تصرف، همان‌گونه که نویسندگان‌شان فرستاده‌اند، در این کتاب آموزشی آمده است.

فایل پی‌دی‌اف این نقدنامه را می‌توانید از این لینک [+] دریافت کنید. این فایل پی‌دی‌اف به‌گونه‌ای حروفچینی و صفحه‌آرایی شده که مطالعه‌ی آن در موبایل هم آسان باشد. حجم آن حدود دو مگابایت است، شامل ۴۲۳ صفحه در قطع آپنج.

امید داریم، در صورت تأمین هزینه‌ی جایزه، سومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی را نیز در نیمه‌ی دوم امسال برگزار کنیم.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

۲ نظر

  • Reply علیرضافنائی اصفهانی ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

    با سلام وتشکر فراوان از مدیر سایت و داوران گرامی

    بسیار خرسندم از عمل مثبتی که انجام دادید. تشکر فراوان

  • Reply مریم منصوری ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

    خسته نباشید…

  • شما هم نظرتان را بنویسید

    Back to Top