جایزه‌ی بهرام صادقی خبر و گزارش

برگزیدگان بخش جنبی جایزه‌ی بهرام صادقی

۹ بهمن ۱۳۹۴
برگزیدگان طاقچه

روز گذشته، سه اثر برگزیده‌ی بخش جنبی جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی اعلام شد. در بخش جنبی که اجرای آن با هدف اصلیٍ ارتباط بیشتر و گسترده‌تر با مخاطبان، به‌طور مستقل بر عهده‌ی کتابخوان طاقچه گذاشته شد، این سه داستان با مشارکت کاربران این نرم‌افزار بیشترین امتیاز را کسب کردند:

داستان برگزیده‌ی یکم: V «وی»، نوشته‌ی فرشاد موسی‌زاده از تهران
داستان برگزیده‌ی دوم: بازخوانی زندگی وحشت‌آور آقای هدایت جبرپور، نوشته‌ی م.ر.ایدرم از قم
داستان برگزیده‌ی سوم: اترک، نوشته‌ی امین اطمینان از مشهد

بنا اعلام مدیران کتابخوان طاقچه، سه معیار «امتیاز مستقیم کاربران»، «شمار دانلود هر داستان» و «شمار نظردهندگان» با ضرائب متفاوت در محاسبه‌ی امتیاز نهایی مدنظر قرار گرفتند و سه اثر برگزیده بر اساس این محاسبه مشخص و اعلام شدند. شایان ذکر است که شمار کل دانلود بیست داستان برگزیده فقط در طاقچه تا پایان مهلت رأی‌گیری نزدیک به سی‌هزار (دقیقاً ۲۹۲۳۱) دانلود بوده و شمار نظردهندگان حدود هزار نفر. دبیرخانه‌ی جایزه اطلاعات تماس برندگان را در اختیار مدیران طاقچه قرار داده و داستان‌نویسانٍ برگزیده به‌زودی جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

در بخش اصلی جایزه‌ی بهرام صادقی نیز هیئت محترم داوران، فهرستی از اسامی هفت داستان را (شامل سه داستان برتر و نیز چهار داستان شایسته‌ی تقدیر) در روز پنجم بهمن‌ماه به دبیرخانه اعلام کرده‌اند که جزئیات آن را با اندکی فاصله، نهایتاً تا سیزدهم بهمن‌ماه اعلام خواهیم کرد.

این مطالب را هم خوانده‌اید؟

۱۴ نظر

  • Reply جوليت ۹ بهمن ۱۳۹۴

    چقدر مشعوف شدم از دیدن اسامی. داستان هایی که خواندم، لذت بردم و جزو لیست مجبوبترین هایم بودند. فقط جای داستان خوب ِ چال خالی است. به هر حال خسته نباشید و نباشند

  • Reply کاوه ۹ بهمن ۱۳۹۴

    نقدها چی شد؟

    • Reply خوابگرد ۹ بهمن ۱۳۹۴

      عجله نکنید. همه چیز به وقتش.

  • Reply سيدميثم رمضاني ۹ بهمن ۱۳۹۴

    سلام و تبریک فراوان به سه نویسنده بزرگوار !
    امیدوارم در آتیه نزدیک ، در قله های رفیع داستان نویسی فارسی قراربگیرند

  • Reply نغمه کرم نژاد ۹ بهمن ۱۳۹۴

    سلام و تبریک به سه نویسنده ی عزیز٫ به امید موفقیت های بیشتر و همیشگی

  • Reply نگار محقق ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت برگزارکنندگان خوب جشنواره که فرصت خونده شدن همه ی داستان ها رو با هدف مشارکت در مطالعه در یک فضای دوستانه، فراهم کردند، به برگزیده گان این بخش هم تبریک می گم و براشون آرزوی موفقیت های بسیار و بیش از این دارم.

  • Reply محمد ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    با سلام به مسولین سایت و تبریک به نویسندگان برگزیده بخش مردمی
    میخوام بگم با توجه به تبلیغاتی که برای برخی از داستانها شد و در همه جای سایت از جمله در ذیل ” این مطلب را خوانده اید” و در ستون سمت چپ و … جای تجب و شگفتی نیست و نبود که کدام انتخاب میشوند. خود به خود نظر ها و امتیازها و دانلودها به سمت همان ها رفت.
    جناب شکرالهی قطعا بخش نظر دهی مردمی از بدترین بخشهای این مسابقه بود. نه به خاطر جایزه و پولش. آن نوش جان نویسنده ها. بلکه از نظر بی عدالتی ای که نسبت به برخی از داستانها شد.
    شما در یکی از کامنتها پاسخ داده بودید که این کار به صورت خودبخود انجام میشود. اما سوال من این است که این معرفی چرا فقط در مورد برخی از داستاها فقط به صورت خودبخود انجام میشود؟ یعنی سیستم کامپیوتر شما خودش به چند داستان علاقه دارد و مدام همانها را برای معرفی و تبلیغ انتخاب میکند؟
    لطفا یا جواب ندهید و یا اگر جواب میدهید قبلش خوب فکر کنید و پاسخ دهید. توجیح کردن این مطلب واضح کار درستی نیست.

    • Reply خوابگرد ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

      تکرار می‌کنم که هدف اصلی ما از برگزاری بخش نظرسنجی از کاربران طاقچه ارائه‌ی گسترده‌تر آثار به خوانندگان بوده که خوشبختانه موفقیت‌آمیز بوده است. همان‌قدر که تلاش برخی داستان‌نویسان برای برنده شدن در این بخش جنبی طبیعی ست، نارضایتی برخی دیگر چون شما هم طبیعی ست. این نارضایتی قطعاً در بخش اصلی و انتخاب هیئت داوران نیز پدید خواهد آمد و آن هم طبیعی خواهد بود.
      موضوع تبلیغ برخی آثار نیز ربطی به کامپیوتر من یا کسی دیگر ندارد. این از ویژگی‌های نرم‌افزار وردپرس است که در پای هر مطلب برخی مطالب قبلی در آن موضوع را هم ردیف کند. ضمن آن‌که دانلودها از منبع طاقچه معیار بوده و نه خوابگرد.
      و آخر این‌که توجیه را با ه می‌نویسند نه با ح.
      موفق باشید.

  • Reply مه دي ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    سلام اقای شکراللهی ، تشکر فراوان بابت این جشنواره و خون تازه ای که به رگهای نیمه جان جشنواره های ادبیات داستانی تزریق کرده اید . امید آنکه ، تلاشهای شما به ثمر بنشیند .
    سوْال ؛ آیا تا قبل از اعلام برگزیدگان اصلی ، با خود نویسنده های برگزیده تماس می گیرید یا خود برگزیدگان نیز ، همزمان با کلیه مخاطبین از نتایج مطلع می شوند ؟ ممنون می شوم اگر پاسخ دهید .

    • Reply خوابگرد ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

      ممنون ام از نظر لطف شما.
      برندگان نیز هم‌زمان با دیگران مطلع خواهند شد.

  • Reply میم ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    آقای شکراللهی خسته نباشید. این نقد نیست، صرفاً یک گمانه زنی است؛ برام جالبه که سه اثر اصلی انتخابی خوانندگان به ترتیب حروف الفبا داستان های اول و دوم و آخر بودند. به شخصه فرصت خوندن تمام داستان ها رو پیدا نکردم و البته به ترتیب هم شروع کردم به خوندن، شاید خیلی ها همین کار رو کرده باشند. (بعضی هم از آخر شروع می کنند!)
    پیشنهادم اینه که در آینده بی خیال حروف الفبا بشید و نمی دونم چطور اما کاری کنید که لیست داستان ها در صفحه ی اصلی در حال گردش باشه. حالا اگه بپرسید چطور، من که نمی دونم!

    • Reply خوابگرد ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

      آماری که در مورد میزان دانلود هر داستان در اختیار من است، نشان می‌دهد که حدس شما صحیح نیست. با این حال از پیشنهاد شما ممنون ام.

  • Reply سلیمانی ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    قرار بود از بین نظر دهندگان هم منتخبی داشته باشید و جایزه ای داده شود.مشخص شد؟

    • Reply خوابگرد ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

      مدیران طاقچه برنده‌ی این بخش را هم خود اعلام خواهند کرد.

    شما هم نظرتان را بنویسید

    Back to Top